Monday, September 9, 2013

to be happy


Assalamualaikum =)

Ini masih wa. Sudah hampir 6 bulan kena panggil cikgu, pun masih ada bibit liar pada diri ini. Jgn slh phm pulak. Kes terlmbt bgun, terlmbt masuk kelas dll...kes2 itu lah yg aku panggil liar. kasar? lagi kasar ucapan kau psl ketidakbetulan cikgu2 skrg kan? hahaha! Kau kan sedia paham yg cikgu ne mesti perfect, disiplin tinggi you! macam gaji dia jugak. kan3x? aku taw kau angguk sedap je. Tidak mengapa. Semua pun phm psal tuh. Drp org mcm wa (cikgu)*hoisemen..hahaa...sibuk layan pikiran org mcm 'kamu kamu', lagi baik wa kongsi cerita keciguan wa selama beberapa bulan ne.

antara babak2 kiut seperti ini:-

1. cikgu    : "kalau cikgu mau rotan sorang2 boleh?"
    murid    : "tidak saya nak cikgu."
    cikgu    : "nak ke tak nak?"
    murid   : tidak nak cikgu"
    cikgu    : "nak?"
    murid    : (geleng kepala...) hehe.

2. murid   : cikgu..?
    cikgu   : ye?
    murid   : #@masa%dia%*tuk^*)())$tuu%#@@*aa..ciguuu.....
    cikgu   : hah? boleh ulang balik? cikgu xphm la...
    murid   : (geleng kepala..lagi) haha.

3. cikgu  : ini simbol apa?*wa tunjuk simbol tanda bca-koma.
    murid  : hmmm.....
    cikgu   : tengok bentuk simbol ne betul2...
    murid  : ya..undang ciguuuu!
    cikgu   : (lepas lelah kejap) udang bah. ingat ya udang ne tanda koma tau?nama simbol udang ne KOMA.
    
    KEESOKAN harinya...
     cikgu: ini simbol apa?
     murid: hmm....uNdang!
     cikgu: ya bagus. UDANG ok.UDANG....jd nama simbol ne apa?
     murid: hmmm.....
     cikgu: KOMA. ini KOMA.

    KEESOKANNYA lagi...
     cikgu: cikgu ckp ne simbol apa kmarin?
     murid: UNDANG!
     cikgu: eeh, bukan laa...
     murid: titik ciguu? tanda soal?
     cikgu: bukan. ini KETAM.
     murid: (tambah lagi satu garisan kerut dahi)

4. murid: ciguuu, itu ada bola api sana smlm ciguu...
    cikgu: ya? mungkin komet. atau bunga api.
    murid: bukan cigu. hantu.
    cikgu: (kerut dahi) bukan la. mana ada hantu.
    murid: jadi apa cigu?
    cikgu: burung berlampu kali.
    murid: (kerut dahi).....semua diam..buat muka yg xbuleh terima logik jwpn aku tdi.
    cikgu: (pesal la aku ne)

5. cikgu: cikgu tanya, boleh?
     murid: boleh cigu....
    cikgu: hmm...sapa yg ada kutu, angkat tgn?xpe...juju....(belum habis ayt wa ckp)
    murid: (suma angkat tgn)
    cikgu: ouh..(thn muka tekedu)
    murid: saya paling byk kutu cigu! (perempuan)
    cikgu: ouh..(lagi thn2 muka heran) yg laki2 pun ada kutu jugak?
    murid: ada ciguuu. na naa..(sambil bias2 rambut dia dgn konfiden)
    cikgu: (balik rumah. kepala rasa sgt2 gatal tuk seminggu selepas tuh)
   
Walaupun ia tidaklah sepenting mana tapi ia sangat bermakna buat aku. entah kenapa benda2 begini yg kita senang igt. rasa bahagia dlm hati dikeliling budak2. walaupun makk punya melenting buleh buat budak2 kelas tahun 4 tu rsa mcm mau upsr ari ni jugak, mau blah dr sekolah a.s.a.p. hahaha. takpe. tetap bahagia. sebab kita tau sebenarnya kita sangat sayang. see you.



p/s- damaikan hati dalam kabus pagi.


it.is.just.a.blog.
 -syazwanti saidur-