Tuesday, September 20, 2011

Mode cinta gelora asmara; percaya kaaw??


Pada hari ini, saya agak penat.
Tidaklah sepenat sampai mahu pengsan.
Penat sikit-sikit saja.
Mungkin terlebih nescafe ka?haha.

Jee....semalam aku da update entri pasal kesiokan yang melanda dirik. tapi tidak tersave. terpadam pasal line putus cinta agaknya.
tau kenapa aku kesiokan?????
sebab my dad n bro are coming!
wowowowowowow!!!!!
ini adalah gempak. gempak bukan main.
hahaha...tiada lah segempak itu. cuma dlm hati aku ja.
mesti ko fikir aku sot kan. pesal happy betul kalo drg dtg cni.....
sebab....itu buat aku.....sangat excited. dan gembira. dan ingin tersenyum saja.
entah kenapa. haha.

wlaupun drg dtg ats urusan rasmi. bkn tuk lawat aku semata-mata. tapi aku tetap bahagia.
kaw faham lah tu kan. heheheee....

ok lah, 2 3 hari ne...aku gila hantam nescafe ja. sal tu wayar soot kut.
itu saja tuk kali ini.



speaking from hearts, tapi bukan jiwang 0 punya arts yah. to you, may love cheer you. =)

Saturday, September 17, 2011

faces of being a teacher;


harap maap yer. ne bukan eksen tunjuk muka yg x lawa yer.
saja menghias blog gua yg kurang hiasan neh. hahaha!

alaaa....tu pun naik muakk. orang kidding lebih jak tuh.
tuh ekspresi muka2 wa msa akhir praktikal hari tuh.
yer...aku lapor bukan main lewat lagi kan...
saja lambat2 atau xsngaja aku sndiri pun x sure.
apa pon.....aku happy masa jdi cegu dkt sk.taman.tawau. for two months.
suka duka...duka nyer kurang 5% yer..aku simpan baik2 dalam kotak hati aku.

Today, i miss the kids there. yg nakal, yg ikut ckp, yg pandai, yg pura2 xtahu...suma pun sama je dlm hati aku. tetap juga students. and one thing i learnt from them....(mana tau kot b'guna kat kaw kan...) :
"they never reject teachers, sebagaimana teacher buleh reject drg thousands times."

bila aku refleks balik......drg xpernah madah kat aku cemgini....
"cegu, jgn masuk kelas ye,kami xsuka cegu"
"cegu...tolong lah stop bckap..tolonglah!"
"cegu...kalo cegu berani buat hal, nyesal kang kami bgi denda!"

sedangkan...sorang cikgu selalu bilang...
"kamu keluar sekarang! saya x suka kamu ada dalam kelas saya!"
"baik kamu berhenti bercakap sebelum saya lempar kamu dgn pemadam papan hitam neh."
"bagi tgn kamu! pakkkkkkkkkkk!!!!!! padan muka kamu! buat lagi lain kali!"


erghhhh.........
kena berpada-pada lah kan.....
satu hari bila cikgu muda ne ada anak......baru kita akn faham situasi sebenarnya.
xdak dah alat2 simulasi neh.
jgn sampai kita xdikurniakan anak......
gara2 kita x betah handle budak....
kita dera zahir batin budak......
hikmahnya.....kita x diberi peluang tuk mengendong anak sendiri.
(saja bagi dramatik ckit..hehe)

tapi betul lah jugak...aku pun bgi peringatan tuk diri sendiri.
masuk alam sekolah neh...cegu handle anak org lagi ramai drp anak sendiri.
mustahil 1000 orang budak buleh bgi kasih syg dkt kita.....
KALAU KITA TIDAK BERMAKNA UNTUK MEREKA.



Jadi cegu sek. rendah neh mmg antara yg paling terindah dlm hidup aku.
thanks to mama for giving me this chance,
THANK YOU, GOD, for your approval.



speaking from hearts, tapi bukan jiwang 0 punya arts yah. to you, may love cheer you. =)

Laporan Raya kurang siap.


Berita kurang sensasi.
Raya syaz1tea.
harap maaf laporang kurang lengkap.
secretary lari cari job baru lah.


pozzz peace tuh adik kecik wa yg dah jadik besar smenjak dua menjak neh.
yg molek bbaju kurung kelabu hitam tuh adalah org yg b'tggungjwb memBESARkan adik wa tuh. hahahaha!



next iyalah...adik wa jugak yg besar nye kompem ketara dari kebesaran wa.
tinggi lampai kalah bapak aku. kalah jugak bapak drg. hahaha! bapok kami.
we love kids. baju raya taon neh simply the best. made in rumah nenek. naa ko ada??hehe.



haa...ne yg aku gatai nak tunjuk kat hang!
nasib baik wa xdak dslr gik.
kalo ada mmg pengsan aku kejakan budak duoeko' neh suh jd model free aku. hahahahA!
NASIB lah korang dpt mummy fussy mcm wa kan...tp tetap jugak syg banyak dkt korang.
lagik byk dari aku syg boipren aku. wakakakaakaaa!!
dush kaw.


a'ah.jadi....tu je lah laporan raya kali neh ye.
raya taon depan insyaallah lagi meriah laporan nye yer. hehe.




speaking from hearts, tapi bukan jiwang 0 punya arts yah. to you, may love cheer you. =)

Friday, September 16, 2011

ala2 home

Sehari suntuk aku lugai2. Nikmat cuti aku guna sebaiknya......dalam erti kata 'no work'. he3.
Hari ne aku membawa watak diri ala2 'home'. Tido; tgk movie; makan2; minum2; (bab mkn minum memang kena gtau double triple..ngee~); oooh wa buat laundry jugak. BRAVO! hahahaha! kusyen mmg xdak lah! tapi katil cukup 3 rasa buleh jd kusyen, tmpt tido & tmpt cuddle on9. ihihikk. xmau kalah gaya. =)


Paling dasat, wa sgt kyg tido ini hari. sampai wa rasa muakkkk tido...deh smlm wa tido awl deh..9 lebih wa dah masok alam baik punyer (lg best realiti) ......tapi dlm bbrapa jam g, pengsan jugak ne kang...maklum mata manusia, disukai seton-seton sedunia...hahaha! Wa byk cerita sebenarnya....tp entah kenapa kurang hengattt pulak..(alasan yg mahal hrga nye)..muahahahha! aku mau upload gambar byk2, tp connection x bagi. dia penat kot....dah dkt seminggu ne dia penat. kalah penat menteri. haha! okay la. next time lah kan....


till then.
Have nice days for Malaysian! Happy Malaysia Day!




Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Monday, September 12, 2011

Aku juga mengajar diri sendiri;

Duduk bersila. Sambil menaip utk dijadikan coretan blog pada hari ini. Tidak lupa encek nescafe ping yang selalu setia di sisi aku sejak kebelakangan ini. Hendak dijadikan mukadimah, aku semakin lupa dengan tarikh duniawi. tidak jugak terlalu ke arah akhirati. yg sedang2 saja. ^-^

(Mula lah rangkap-rangkap yg bukan rangkap........ade bunyi pujangga tak?? hahaha!!! )

Tiap hari yg aku lalui hingga semalam telah menjadikan siapa diri aku pada hari ini. Satu perkara yang bermain di benak aku sekarang...kalau lah aku tidak memegang status bakal cegu..d mna agaknya aku sekarang....? tapi....tiap kali aku cuba bayangkan status di mana itu.....jawapan yg aku dpt tetap sama dgn tempat keberadaan aku sekarang.

Benar kata hati, benar kata minda. Aku ditakdirkan untuk ada bersama orang2 yang ada di sekeliling aku sekarang. Mengenal, berbicara, berjenaka, bertegur sapa, bekerjasama, bermain, bersiar-siar....dan segala yang indah2 belaka. Memang tidak lari juga drp unsur negatif dlm diri. Orang kata...menyesuaikan diri dengan persekitaran baru perlukan masa, orang juga kata....peluang yg ada hadir cuma sekali. Dan peluang yg sekali itulah....yg selalu kita cuba binasakan...tanpa sedar...yg hanya melepasi masa.

"Kalau lah ada peluang sekali lagi untuk mengulang masa lalu........."seperti kata-kata org yg penuh penyesalan kan?? hakikatnya....setiap yg hidup akan lalui masa2 yg mendebarkan kerana risau dgn apa yg akan terjadi selepas ini. Dan aku jalurkan ucapan tahniah aku kepada sesiapa sahaja yang sedang lalui detik getir yang masih bertemankan ketabahan diri. Siapa kata air mata itu dipenuhi dgn kelemahan diri? Andai itu caranya untuk menunjukkan ketabahan diri, silakan menangis. Kalau diam itu menjadikan diri anda tabah, maka diam lah. Kalau berlari tanpa henti hingga kepenatan boleh menaikkan semangat ketabahan anda, maka lari lah sejauh mana yg anda mampu. Sebab ketabahan diri itu......hanya diri yang menampung bebannya. Bukan orang lain mahupun hati lain. Cuma hati sendiri.

Hilang seribu macam kasih dan sayang yg kini cuba menghancurkan nadi hidup....tidak mengapa, simpan saja sejuta kenangan manis semasa nadi itu masih bernyawa. Setidak-tidaknya kita dapat merapuhkan kebencian yg ada dalam diri dan menjernihkan rasa kemanusiaan yang ada meskipun cuma tinggal secuit. Mudahnya kau berbicara kan....??? Sampai masanya...ia akan menjadi mudah........


aku.renungkan.dahulu.
Tabah itu tidak akan ada tanpa rasa pedihnya,
Kuat itu tidak akan ada tanpa sifat lemahnya,
Dan yang ada itu tidak akan ada sekiranya ia tidak ditakdirkan untuk ada.
Itulah dia.

originality: syaz1tea.


p/s: saja test power jadi tukang ceramah diri sendiri atau lebih sopan digelar sebagai simulasi wa sebagai cegu & murid. Dua2nya adalah aku. simple as that.



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Saturday, September 10, 2011

5 chanCes & 5 yeaRs



God~
  • giVe us fiVe more chances to be perfect as clasSmate; as we should be together in college for 5 & half year till 2012;
  • take all the misery from our hearts coz we love each other but never saying it even once;
  • make the sceneS glow everyday with smiles;
  • let us argue now & shoW us the gOod truth at the end of our time together.
  • please take good care of us when we get separated after graduate.

im saying all this coz 'me myself is haunting by feeling of loosing any of them' & praying with little hands to stop this feeling.


p/s: kali ne mmg aku gataiii...gatai update entry baru lepas stengah jam buat entry story of heart.
lol lol lol =)



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Story of Heart



Hatiku Hatimu
Menjadi Satu Cinta
Kurasa Hadirmu
Menyempurnakan Aku

MOOD: jiwang leleh.
DOT: my roomy.
SONG: kisah hati-alya.


Sebelum mula bicara, aku masuk laman Aidilfitri kejap ye =)

"Saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam sedunia. Maaf Zahir Batin tuk semua, kenal @ tidak..dekat @ jauh, rapat @ jurang...
SALAM LEBARAN =) "



Orait..da buleh mula kisah ne. tgh2 syawal mood jiwang neh. pdhl bla nmpak status jiwang mcm seakan berdarah aku mo muntah. hehehee...~



Mood jiwang ne dsbbkan lagu jak la....xda kena mngena dgn ex atau kekasih skrg atau masa depan..uiseh! kin panas ayat kaw. xngaku lagik. hahahahaha! Sbenarnya hajat mmg mo jiwang leleh ne...tapi dek gara2 nescafe yg aku minum ne xdak rasa NESCAFE langsung, patah smangat jiwang eh! buat aku geram ada lah!! selamat hari raya. ngeeeee~

Rasanya rmai tau lagu alya-kisah hati. Kalo layan lagu ne...sebijik mcm perasaan ilang kekasih wo. Hilang yg mgkin xjumpa balik. uhuukk. hehe...x sedey lah. Eleh..ramai da penah rasa putus cinta. aku pun penah. but life kena move on jugak akhirnya kan? YES. (mc geram dgn nescafe xdak rasa). Macam aku minum nescafe ping ne...sumpah xdak rasa nscfe atau manis...rasa air 0. tapi takkan lah gara2 ia xdak rasa, aku p bedal tukang buat nyer kan? adat c pembuat air....kjp sdap kjp x sedap...lain ah kalo dia kena rasa dulu air tuh baru bungkus bagi kita..naya lah kau kan...?haha.

Macam cinta jugak lah....kita bagi apa yg kta mampu..kta dpt ambik apa yg kta buleh ambik....kta cuma dpt pertahankan setakat mana yg kita dpt perjuangkan...kaw paham dak apa yg aku tulis ne??? hahahahaa!! jodoh yg sementara atau yg kekal...masing2 ada limit tuk bagi kebahagiaan. kalau si dia xpandai masak, kita buat diri kita pandai masak..itu namanya 'wa lengkapkan lu'.....dlm kata pasarnya lah. hehehe.

Kalau lah jodoh tuh d tangan kita sendiri...aku sangat pasti, xdak seorang perempuan pun yg akan menghormati perempuan lain...dan xdak seorang lelaki pun yg akan menghormati lelaki lain. kenapa?Sebab kita da tentukan jodoh kita...kta mo kwin dgn si dara..besoknya buleh kwin dgn bini org..besoknya tukar bini lagi..yg si laki pula setuju exchange...sudah xdak karma..jadi kesan akibat pun kita takkan kisah....makanya jodoh paling layak ditentukan oleh Allah. (sorry penjelasan agak kekaburan....) perrgh..hehe~

Bila kita mencintai sesorang, kita cuba jaga hati dia...kita beri dia kasih sayang daripada diri kita seikhlasnya....dan satu hari kita menjauhkan diri dari dia.. kerana sibuk memandang sang pencinta lain...bila kehilangan kekasih, itu jadi kesedihan sementara. tapi bila kehilangan sang pencinta lain tadi...baru kita rasa tengadah. Itu karma. Kalau Allah tidak tentukan jodoh itu..kita mungkin akan terus lalai dgn kisah cinta yang xdak sudahnya. (geli hati~ butterflies in my belly...lol).

Aku sudah diberi kekasih hati. walaupun pada dasarnya tidak mengikat soal hati tapi aku mahu belajar menjaga hati sendiri juga menjaga hati kekasih, aku kena bimbing hati ini sebaiknya. Ya, aku akui ia tidak seindah yang aku harapkan...tidak semurni yang aku mahukan. Tapi percaya atau tidak...dalam 'tidak' itu, aku rasa satu kemanisan...yang buat aku rasa aku adalah seorang perempuan yg ingin dimiliki. BUKAN DIPERGUNAKAN. Dan kalau takdir menjadikan kisah aku ini berlalu sebagai kenangan sahaja satu masa nanti...aku redha. setidak-tidaknya aku landasan hati yang aku lalui ne tidak melencong ke dunia kegilaan. Dan kalau ia adalah cinta palsu sekalipun, aku tetap rasa b'terima kasih....sebab mampu memberi aku cinta palsu yg buat aku rasa sesuatu di dalam hati yang sudah menjadi KISAH HATI aku. hebat cinta palsumu~haha~



Menjaga yang satu itu adalah lebih sukar daripada menjaga yang keduanya.....;

menjaga yang satu ini adalah lebih berharga buat aku daripada menjaga yang lainnya.....
menjaga yang satu ini juga memberi kesakitan yang sedia TERSELIT penawarnya.....
untuk kisah hati yang sudah tawar rasanya..... =)

SEKIAN KISAH HATI.
=)

p/s: wa belom sampai tahap gataiiii nak kawen yerr. hahahahahaaa!!!

aku selalu ckp, minum nscfe/coffee buat aku tenang tuk 'buat keja'. at the same time ia buat aku xtenang secara berselang.....kejap2 ke toilet. hahaha! Minuman pun mampu bersifat adil. =)



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Monday, September 5, 2011

never be,


It's not like im deadly missing you right now.
But still...im missing you.
And what a perfect day to miss you...
rolling down my list numbers to get your 10 numbers, but you not there.
like telling me not to find you today, or ever again.

it's worthless.



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.