Sunday, February 27, 2011

Im coming home.

Today is Sunday. u knew that too coz everyone here always wait for a Sunday. Mybe not only Sunday, Saturday is better coz the next day we still have sunny Sunday. But after Sunday, we have five gloomy days to pass to get Mr. Satuday back.

The sport's week passed. Hopefully tht was the last. Soon, going to LD for BIG. The next event is a trip to KK. Itu part yg paling hebat dan best buat masa ini. Seperti menunggu waktu kepulangan diri sendiri ke rumah. Bukan lagi seperti. Memang kenyataan. In between, masih ada kerja2 yg belum lunas. (Sigh)...Selunas mana pun belum tentu cukup baik bagi setiap org yang melihat kelunasan itu. Just carry through to what i need to do.

Aku memang agak homesick skrg. Berharap dpt bermain2 dgn ank2 buah aku d umah. Drg ja la yg paling layak jadi pil penenang aku (walaupun menyemakkan otak sebenarnya).......tapi benar tiada yang lebih benar bila aku menyatakan bahawa aku tenang bersama mereka. I miss them so much....!

Tomm. classes start as usual. Doing the same things as usual too. Walking on the same street too. Seeing the same person too. But talking mybe in little difference way. coz really i cant fake my face for the true. Tired. Just wanna shut up. I prefer to cook than faking my face. hehe. Muahh mom! Im coming HOME.....! (kc marak diri bah)



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Saturday, February 26, 2011

Perlu.Suka


Sudah fragile, pecah lagi. Sudah pecah, pecah lagi.
Mungkin lebih fragile daripada yg disangka; sebab itu jangan menduga ia tidak pecah.
Tapi sdh pecah & cuma mampu lihat ia sedang pecah.


(Bila mana aku PERLU memilih, bukan bermaksud aku SUKA)
..........................................


Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Friday, February 25, 2011

Kisah Hati

Jaga lah hati. jaga lah sekukuh mana pun.
Tetap jugak aku merindui keluarga aku.
Humban lah sejauh mana pun rindu itu.
Masih jugak aku memikirkan ibu.
Melihat dikau yg seperti jaguh,
Buat buat aku teringat pada Babu.
Mendengar riuh suara haru biru,
Mahu pula aku mencuit saudara yg sedarah dgnku.

Jadi pulang lah cepat, aku menyeru kepada diri sendiriku. kupulang lah cepat.

Hahahaahahaha!


Ne blog manusia. buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Saturday, February 19, 2011

Great loves from u MBF; i felt this.


sometimes, i just miss you so much; but dunno where to put the missez;
coz it's too big for any places.
so i keep the missez only here, in my place.


sorry for not telling that i missed u;
~Arey, Nur, Ejan~
coz i know most of the times;
  • i forgot to ask 'how are you'
  • i skipped the moments 'im glad u happy'
  • i ignored 'sorry i'll call u later'
  • or never see any tears in u.

now.i.want.to.tell.u.that.i.missed.u.really.



thanks to:
http://babykaoru-sama.deviantart.com/art/Twilight-MY-BEST-FRIEND-120245820

semalaman aku berfikir;

adakah salah untuk seorang bina badan yang akan terus membina badannya?? salah?

hahahahaha!

tiada lah ba persoalan sedemikian rupa yg timbul dalam benak aku.

itu namanya sari pembuka kata. spongggtanggg ba...

point di sni ialah semalaman aku dok pikir shaja.....

jadi siang2 hari ni semacam mau tito shja.....

nah! itu sahaja.

terima kaceh daun pandan.



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Thursday, February 17, 2011

someday;



thinking.....

Tomorrow;
i'll pass the sorrow.

while......
Today;
i just sit & play.

coz.....
Someday;
i will be there.
no more yesterday.



Selamat pagi awak. saya sihat2 saja. selamat petang awak. saya aktif2 saja.
selamat malam awak. saya mahu tito saja. ngeee~



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Tuesday, February 15, 2011

Kata c Abg?

Kata abg Maher Zain, Allamdulillah! abg ker? haha. -All praises to Allah. Tapi dlm case ini, aku praise sendirian berhad.

Kenapa?? Coz aku ditidurkan dengan lena pd petang ini selepas balik dr ativiti Maulidur Rasul.

Apa mksudnya?? Demikian lah ertinya bha...aku tidur, jadi aku bangun tidur, terus aku semangat! hehehe. tidur yg x lebih dan x kurang. as simple as that.

Sekarang pucuk pimpinannya, aku byk kejo yg kena setel. Ko pecaya lah memang xsiap punya keja aku ne...selagi x dtg smgt eksklusif aku. RAJIN BERUSAHA. kehkehkehkeh~

Ckp psl tido dgn keja ne..aku t'hengat mimpi seminit aku. sang lappy aku kehangusan yer pd permukaan bdn nyer, pikir eh sbelah mna tu ah??hehe. Uish...limpas 10 keturunan la hrp2. xmau la begitu. haha. Naya aku kena cri lappy baru lagi. Aku ne pengguna duet, bukan penyimpan duet. hahahaa. mengaku jujur di situ.

Pas dpt semangat tidur ne, byk pulak 'haha' aku ah...hehe. ^^,

Secret to say; aku jumpa sesuatu. dijumpakan oleh tkdir lah kononnya. hahaha. Ya itu dong yg namanya potret c jntg hati ulam pekasam laut masin ituh lah. hahahaa....wa kejumpaan waktu berjalan2 di home sedarenya (sodara ya). bkn home sweet home lah! home kita2 anak remaja (fb). nah, terus gua save lah. kahkahkah!

Sleng jawo di cni; Nah, kalo begito ya emba' ya, harus langsung di kc tau sama tuannya ka atau nggak pyh ya?? hahahahaha.....!!!xyh la kan.

Bengong ya mengapa harus ditnya?hehe.
sebab haku & c jntg hti laut masin, tidak menyimpan khazanah memasing.kwangx~
Nggak apa2 deh, thun depan jugak lgsung di kc tau deh.hahaha....kalo maseh bersatu lah. hehe.
Pes time kah aku menulis ttg c jntg hti laut masin di cni? ya iya lah..sja kongsi fachoi gumbira di hti. cikit pun jd lah.hehe..kalo lah buleh d tyg d cni..akn ku tyg abis abisan.hahahahaha! *wa mc belum gila ya tuan.haha!!!

Okay, fokus2. selamat berjuang ya buat yg sudah lunas. Yg belum lunas dijuangin abis-abisan! selunas-lunasnya.heheheeheheee....~

woi, kerja tuh lunas kah sudah???? pkai senyummm tikus lagi ya...



Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Monday, February 14, 2011

Tidur mahu saya.

saya.tidak.jugak.sibuk.abis.
tidak.jugak.saya.penat.berabis.
apa.lagi.sakit.berabis.
tapi.saya.tau.saya.kena tidur.byk2.
sebab.kepala.hotak.saya.lari.elaimen.dia.
kalau.saya.tertidur.lena.ini.memang.dasatlah.
dasat.yg.besukur.bah.
ini.kali.saya.tidak.mahu.tidur.
tapi.tidur.yg.mahu.saya.
jadi.jgn.cari.saya.
cari.tidur.saya.ya?

hehe..<3


Ne blog manusia, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Saturday, February 12, 2011

Akhirnya panas sampai ke petang, biarpun hujan di tengahari;

*kta pakai mud down2 to eart ya;

Bila kehendak kita, keinginan kita, cita2 kita....segala apa yg kita mau tidak tercapai, mudah lah perempuan mengalirkan mata dan sang lelaki menyimpan tekanan dlm diri. (aiseh...buleh pkai juga kepala aku ni.....) almaklum beda2 caranya. Bila masuk soal perasaan...mcm2 akn berbaur dlm dri. Lain di mulut, lain di hati, lain di mata, lain di sanubari ,lain di jaga, lain dikahwini...(eh direct pulak!) hehe. weii mud down weii...Memang lah benar kta planner yg bekerja di bawah only 1 planner. Sehabis pertahan hak kta pun..tetap akn lerai kalau itu kejadiannya yg sudah tertulis. Dan siapa kata utk seseorang itu menjdi tabah harus melalui 1001 dugaan dahulu...? Satu dugaan jugak sudah cukup untuk mengajar kta tabah. Apa lagi mereka yg diduga setiap waktu dlm sisa hidupnya. Biar pun manusia byk mulutnya dek kerna teda kerjaan lain...juga mungkin kerna tidak mampu untuk bercerita tentang hal sendiri....kesukaran itu membawa untuk bercakap tentang hal lain. Lagi bila kta dihempap kesedihan, kecewa, marah, geram, luluh & luluhawa serta sebagainya...(hehe)...terpacul jugak ayat2 tidak disenangi dri diri kta bukan? Ya, kerna cuba untuk menggambarkan perasaan. Tapi se..panjang mna pun ayat itu...tidak akan mampu 'membenarkan' segala perasaan yg kta ada. Tiada satu perkataan yg mampu jadi 'perasaan' itu sendiri..hanya mampu menggambarkan sedikit cerita di situ..imaginasi bagi pendengar. Kecuali lah...kamu yg merasakan sendiri. Itu baru lah 'perkataan' sebenar bagi perasaan itu. Hebat bukan?bila kta tidak perlu berbicara untuk menyampaikan rasa memahami itu...cukup dgn kebisuan. Dan memang benar lah kdg2...(kdg2 shja)..diam itu adalah yg terbaik..bukan utk bela diri tapi demi menguatkan seluruh hidup yg tinggal ada. Pada mata seorang anak kecil...cuma bercakap yg bisa mewakilkan keinginannya....tp indahnya dia bila mampu memendam rasa di sebalik kedukaannya...wlaupun itu sbenarnya jelas terlihat oleh mata seorang dewasa. Jadi jgn berfikir bahwa kta yg dewasa tidak difahami oleh dewasa yg lain......hanya batas yg membataskan, hanya rasa yang merasakan, hanya manusia yang memanusiakan kembali (t/laku). Sebagaimana cuma perempuan yg mampu memahami perempuan yg lain....biar pun tercalar makna itu, sekurang-kurangnya kta masih mampu berdiri di hadapan....masih nampak jalan hadapan dan mahu berjalan ke hadapan. (Kepada perempuan)...biarpun airmata masih memanggil dr dalam diri engkau, terima sahaja airmata itu sebagai seorang perempuan yang ada bersama diri engkau...yang pernah, selalu, sentiasa, masih dan akan terus memahami engkau. Kerana seorang perempuan tidak semestinya akan menjadi 'perempuan' bila bersama perempuan yg lain. Begitu jugak lelaki. Tapi tidak perlu menyalahkan 100% sebab setiap manusia itu ada jalannya tersendiri. Tiap manusia. (pasarrr bilang 1 kepala....).

p/s: cukup lah untuk aku mendoakan kau hepy. dan terima kasih jugak untuk sebaliknya. apa yg kita ada, kita sayang.....sebab besok lusa tulat, apa yg kita ada sekarang takkan ada lagi. kalau kita menoleh belakang, biarlah sebab kita teringat..bukan sebab mahu mengingat. Itu x akan kembali. Sudah diterima, jadi kita belajar menerima.




Ne bukan blog org puteh, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Patut lah kijang di cari.......

SELAMAT BERKIJANG.

Ternyata ada satu mahkluk Tuhan yang sungguh kejang kerana bermain bola jaring. Oleh kerana kelenturan otot2nya tidak seperti kijang, makanya kejang. Rehat jadi serba x rehat, tidur jadi serba x tidur, mkn jadi serba mkn....pulak? hehehe.

Keluh2 manja ja tuh. mnja kah?duiduidui...betul lah..kalo bukan atlit ne, memang hengkang la bdn pas main apa2 permainan pun. gaya sakit semua. haha..Bila landing nah mcm2 gaya atlit kuar, gaya kuak lentang tu besa lah...yg dasattt tu gaya terjunan tnpa payung dr katil.wakakakaa!

Apa2 pun, hrp2 suma kwn2 yg b'main dlm krnival sukan kali ne...ok2 belaka. Muga hndsome mcm kijang yer. hehe. Kijang2 sedunia sgt di cari oleh mkhluk2 sedunia...wlpun ditembak tp org cukup suka mkn dagingnya....bagi power kali ya.hehe..adios.



Ne bukan blog org puteh, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Thursday, February 10, 2011

All in One

Tidak la t'lalu pyh utk aku ugkp d sni bhwa aku cinta dia. hahahaha....

Jgn panik.....itu ayat pembuka semata2...

Tajuk kita hari ini ialah kc one semua...hehe. teda cerita spesifik kan.

Aku teda story hebat di sni...cuma mahu talking psl dunia harian aku lagi..mungkin..

Dlm Feb ini sibuk2 dgn kesukanan.....juga dgn kerjaan yg dibuat2 xnampak & xtahu....

Juga menyiapkan mental dgn teaching practical, soon..for the first time..dgn kesahan..lol

Im wondering what other students do now? giving 100% of comitment or just doing bla...coz i dunno my position now...as a student.

Kenapa ka kepala aku huyung hayang ne...haha. suh tidur kali ya..oh tidak....aku mahu study ba.haha..

Sambung lagi...setahu aku la..akan ada byk aktivti dlm abad ini..tuk skul aku ne la..ada yg aku minat..dan lagi byk yg aku xminat. ngeeee~

But aku prefer kuliah drpd aktiviti2 lain...entah la..kali ne begitu pulak perasaan aku. ceh! mental.

Aku beli chipsmore tadi..ne mnyimpang ckit la yer..ne kali ke-3 kut dlm hidup aku...aku beli chipsmore. hahaaha..hari ne tiba2 jantung aku bedegup nengok chipsmore...lalu terrrbeli. ya rabbi.

Oh..ada la sekali tu kan tiba2 fb aku terblocked. tgh2 mlm..panik siot. tp nsib bek hokey..haha. malu sbentar dgn kepanikan melampau. bukan apa..tu je la yg tinggal sebagai hiburan aku skrg..dek lptop da jadik kecik...isinya pun kecik jugak. jadi mubie dan seangkatannya tertinggal di Jakarta...haha.

Kau tahu tak? bulan 3 ne ada cuti sekolah seminggu?....ne la aku gtau...sebab bgelora sedikit jiwa aku psl cuti ne. hendak balik terbuang usin, xhendak balik terbuang rindu. haha. nah! solutionnya? minum coffee dulu...

Hampir genap seminggu ne aku tinggal dlm bilik sorang2..rumet aku stay town practical. Buleh thn juga pesanan ringkas beliaw ats meja aku...suh aku jgn takut tinggal sorang sebab xdak hantu dlm bilik aku. iya la tu...hahahaha. tp berkesan di jiwa...aku tidur dgn baiknya. terima kasih. aku sgt hargai..hehe.

Ckp psl tidur ne...aku bagi la 1 pengajaran bmkna yer..sbg penghidap sleep disorder satu ketika dlu. Bila smpai wktu tido...ekaw baring kan...tup2 xtido pas 3 jam..hehe...makanya terimalah dgn hati terbuka bhwa ko xbleh tido waktu tuh..xguna ko pksa otak ko tuk menidurkan diri ko...lagi die dera ko ada lah..sebab da bekecamuk dgn emosi kan..jadi emosi la jugak ko bila x dpt tido. sebaiknya ekaw baring je...leks je...diam2 je..kalo otak ko nk bfkir time tuh, konon2 kuarkan segala teori Brunner segala..tetiba dpt ilham dr kayangan kan...hah! ekaw layan je la! biasa lah tuh...ilham dtg x kenal masa...kahkahkah!!

Eh, penting taw ko reload tido ko tuh! sumpah na....mesti reload. kalo x, performance ko hangkang la nnti. x caya sudah.....cth? hr ne cuti deepavali, ko lak selamba tgu lecturer dkt class...smlm cekgu kata bawak buku teks, ko bawak rontex bapak ko....lagi tiket ko e-asia ko naik tungma, pa hal? gara2 berpijak ats alam yg xnyata...kan sakit kepala bila x ckup tido.

Hokey lah! nanti2 la cerita lagi.



Ne bukan blog org puteh, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Monday, February 7, 2011

Budak x reti fokus....

Hari pertama kuliah lepas cuti CNY, otak mc beku2 g....semacam ulat bulu pun ada...kenapa la susah sgt tuk dgr kuliah sejam dua....nengok movie thn pulak mata ne. Kalo aku buat2 nengok pd polan yg bagi kuliah, aih melayang la pulak jadinya...3o saat aku cuba fokus lecture, 29.9 saat tuh aku hilang ke Bali. hahaha..perumpamaan la kononya....so..bek aku xpyh fokus..aku dgr2 gitu sja. lagi menjadi..at least buleh igt tajuk wlpun xigt isi perkaranya.

Konon2 seperti ini.....:

Mak Temah: Ekaw study apa hari ne nak? (study ahh....)
Ojang: Jang hri ni belajar pasal ekonomi Mlaysia mak.
Mak Temah: Eh...bery good tajuk tuh nak..apa pasal dgn ekonomi Mlaysia..mak nk tau gak..
Ojang: Eh mak ni. nanti2 la jang bagitau mak. sebab ojang x abes belajar g tajuk tu. (cover....)
Mak Temah: Lum abes atau xreti tajuk tu??????
Ojang: Eh2x mak ni..testing erk..kalau mak nak tau...ekonomi tu..citer psl.. cmni....kalau mak nk beli brg dapur, mak kena sedia duit byk2 tau mak.....
Mak Temah: Pasal ape???
Ojang: entah la mak..jang xda isi penting sebenarnya ni...
Mak Temah: Buang cas aku je tnya hang.


Ne bukan blog org puteh, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.

Saturday, February 5, 2011

sunday in Tuaran

mr. driver aku yg 'baik hati' bawak aku g kk hari ney. ADA MKNA tuh. hahaha. snap 1 kali. tunjuk 1 kali. aku promote ne...pormote adik sendiri..kalo ada yg hendak, buleh lah menghadap aweknya, Ira...yer?? hehehe. siok bcinta da adik aku ne. semuga bahagia.

Aku pegi KK hari ne survey lappy ms. Lalink aku....cantek woo lappy die. hehe. jeles engko pasti! Dlm2 pd menunggu lappy dia kena servis, terserempak la pulak dgn.......S. aduyai..sumpah aku xdak benda mo ckp. Jgn kan ckp...1 perkataan pun aku xda..senyum pun idak. apakah jenis ramahnya aku ne..sorry la erk..x sengaja menyombongkan diri. itu lah aku yg muka xbuleh sembunyi kalo x ramah. mybe next time i'll smile.

Okay, berita seterusnya..."last day in Tuaran". hang out dlm dlm cc sebentar tuk layan hiburan internet. Tapi mata mcm mengantuk habis. Tmorow balik tawau....sambung kerja2 tertunggak. aduhai semacam x besh pulak rasa ne. mak aku pulak nuuuu jauh bejalan dua hari ne...besok pagi2 masak ye mak..hehehe.


Ne bukan blog org puteh, buleh kata blog org rojak la. Ditaja oleh diri sendiri.